STOCKHOLM OPEN | Sture Exhibitions & Events – Brand environments

STURE HUVUDPARTNER TILL STOCKHOLM OPEN

Sture är stolt huvudpartner och evenemangsleverantör till anrika tennisturneringen på Kungliga Tennishallen.

Stockholm Open är världens äldsta ATP-inomhusturnering, grundad 1969, och engagerar under en höstvecka varje år omkring 30.000 besökare och 350 volontärer. Sture levererar den mycket omfattande infrastrukturen bakom evenemangets alla delar och säkerställer att nivån håller absolut världsklass samtidigt som hållbarhetsfokuset är stort.

Turneringens absolut bästa vy över centre court
Evenemangets främsta upplevelse utöver själva spelet är den specialkonstruerade läktaren med 9st Executive Boxes. Varje Executive Box har plats för 25 personer med möjlighet att skräddarsy interiören för att passa varumärke eller målgrupp. Varje box har en egen värd/värdinna dedikerad att säkerställa ett värdskap i världsklass. Här serveras förbeställd mat och dryckesservering sker direkt på plats i boxen – med turneringens absolut bästa vy över centre court.

Entréområde
Upplevelsen för besökarna startar redan utomhus i det stora entréområdet med 3st producerade välkomstportaler, grafisk inramning samt ackreditering som sker genom vår produkt TUBBO (läs mer om den här).
Innanför dörrarna till tennishallen öppnar sig den stora sponsorytan upp; med ett flertal unika varumärkesmiljöer som omringar Stockholm Open-Baren utformad i 360grader och av premiumkaraktär, med integrerad LED-vägg som servar besökarna med nyttig information i väntan på svalkande dryck.

Centre court
Runt hela centre court spelas reklam- och partnerbudskap upp via LED-banners samtidigt som publiken kan följa matchfakta via en 12kvm stor LED-skärm på vägg. Över planen hänger en imponerande ljusrigg med bl.a. moving heads och andra ljuseffekter som används vid bl.a. spelarpresentationer, snyggt inramad med flaggor printade med sponsorers och partners logotyper.

Sponsor Village
Sponsorer och deras inbjudna avnjuter tillställningen genom sin egen Sponsor Village, en VIP-miljö med lounger, egen garderob, scen och underhållning samt sin egna 360-bar. Sponsor Village rymmer 600 utvalda gäster.

Players Lounge
I det anrika klubbrummet har en gemytlig lounge speciellt inretts för spelarna att vila, socialisera samt avnjuta måltider i. Här har inretts med sköna soffgrupper, matgrupper, och med hallens bästa utsikt över Centre Court.

Övriga ytor
Evenemangets stora Foodcourt servar evenemangets gäster kulinariska upplevelser från Stureplansgruppens kök, i en restaurangmiljö med stilren utformning och gemytlig atmosfär.
I anslutning ligger även den stora hörsalen med 594 sittplatser framför stora scenen där spännande seminarier hålls framför en 17kvm stor LED-vägg. 
Särskilda ytor har dedikerats till Covid-provtagning, teknik och TV, funktionärer och materialhantering.

Kringaktiveringar
Som delar i den stora kampanjen inför tävlingen sker ett flertal aktiveringar i Stockholm stad, däribland en klassisk skyltning i NK’s stora skyltfönster med 3D-branding av en stor tennisboll som slagits genom och fastnat i rutan, med tillhörande inredning och exponering av officiell leverantör av sportkläder. Inne på NK’s ljusgård står en interaktiv LED-installation uppställd som tillåter nyfikna förbipasserande att utforska turneringens historia via ett touchpodie.

Milslång exponering och 3D-branding!
Ovanpå allt detta pryder en specialproducerad 7m i diameter stor tennisboll det klassiska landmärket och K-märkta NK-klockan på toppen av varuhuset. På uppdrag av

Stureplansgruppen valde att inför årets upplaga av Stockholm Open att skänka installationen av den 5m stora tennisbollen monterad på NK-klockan till turneringen.
Sture som stolt samverkanspartner ombesörjde genomförandet i nära samarbete med Nordiska Kompaniet och partners.

Bollen är synlig över hela Stockholm i 360 grader och krävde Sveriges absolut skickligaste höghöjdsmontörer att få på plats. Ett projekt som krävde lika delar mod, pionjäranda som specialkompetens från branschens vassaste projektledare. Budskapet är bollspel på riktigt hög nivå och vi vågar nog påstå det vara expobranschens motsvarighet till en grand slam!?

Snabbfakta:
– 6000+ kvm golvmaterial, återanvändbart
– 2000+ kvm print
– 100 löpmeter bardisk
– 3000+ möbler
– 150+ kvm LED-panel
– 30.000 besökare

Läs mer på stockholmopen.se