Vid årets Elkjøp Campus-evenemang i Oslo, den ledande hemelektronikkedjans egen interna mässa, valde Samsung att ge säljteamet en unik och inspirerande upplevelse genom att visa upp sitt banbrytande “One Samsung”-universum.
I den interaktiva montern fick Elkjøps säljare möjlighet att utforska alla fördelar med SmartThings, uppleva den sömlösa anslutningen mellan Samsungs enheter och testa de senaste AI-funktionerna.
Det tillhörande klassrummet där utbildningar hölls var en levande, dynamisk miljö som på ett kreativt sätt kombinerade en flygresa till djungeln med en modern hemmiljö. Detta skapade en stark visuell och funktionell berättelse som inte bara betonade Samsungs roll som den ultimata resesällskapet, utan även som en pålitlig partner i det dagliga livet.
Samsung ville inte bara visa upp sina produkter – målet var att skapa en lärorik och engagerande upplevelse för Elkjøps säljteam, genom att förmedla kunskap på ett spännande och interaktivt sätt. På så sätt fick de en djupare förståelse för kraften i Samsungs ekosystem, vilket stärker deras förmåga att sälja och rekommendera produkterna.
Kort info
Elkjøp Nordic AS
part of Currys plc
Elkjøp är Nordens största återförsäljare av hemelektronik, med över 414 butiker (inklusive franchise) i sex länder och cirka 12 000 anställda.
Design- & produktionspartner
Sture spelade en central roll i att skapa, producera och etablera hela konceptet, som var beställt och projektlett av Andreas Hellmers på Creative Channels. Resultatet var en imponerande och minnesvärd upplevelse som både utbildade och inspirerade deltagarna.